Lyssna på sidan Lyssna

Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Sök tjänsten

Verksamhetsutvecklare

Att tillhandahålla de bästa lokalerna, den bästa utrustningen och de bästa tjänsterna som krävs för kommunens alla verksamheter, det är vad vi brinner för. Vi söker nu dig som vill vara med och fortsätta utveckla vår verksamhet inom serviceverksamheten.

Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna service- och kringtjänster enligt ett FM-koncept. Uppdraget är att stödja kommunens olika verksamheter genom att tillhandahålla fräscha, ändamålsenliga och funktionella lokaler, smakliga och näringsriktiga måltider, verksamhetsanpassat IT-stöd och -support, fordon och befordringsservice m fl. kringtjänster. I uppdraget ligger även att medverka i förvaltningarnas effektivitetssträvanden genom att erbjuda effektiv service till konkurrenskraftiga priser.

Serviceförvaltningen består av tre avdelningar; IT, drift och förvaltning. Som organisationsledningsstöd finns en stödfunktion vars uppdrag är att stötta övriga enheter i förvaltningen med specialistkompetens samt ansvara för att leverera ekonomi, administrativa och diarieresurser. Chefen för denna avdelning rapporterar direkt till förvaltningschefen. 

Arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare inom serviceverksamheten arbetar du med ständiga förbättringar för att på lång sikt uppnå stora effekter gällande ekonomiska resultat, kundtillfredsställelse och arbetsmiljö. Service består av städ, vaktmästeri, post, fordon samt transporter.

Du förväntas kunna tolka kundernas behov och därefter tillsammans med driftchef, enhetschefer och övriga stödfunktioner arbeta fram innovativa, effektiva lösningar som stödjer kundens verksamhet.
Vi arbetar med Facility Management och det vill vi att du som verksamhetsutvecklare motiveras av och bidrar till. Vår strävan är att ge kärnverksamheten en funktionell, säker och trivsam miljö som gör det enkelt att bedriva verksamhet. Du kommer att ha chefsansvar för ett team med funktionerna servicecentralen samt fordon.

Arbetet bedrivs nära verksamheten varför tjänsten ställer stora krav på kommunikationsförmåga och förmåga att skapa delaktighet hos övriga medarbetare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

- relevant högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet.

- Erfarenhet från förändringsarbete och att leda verksamhetsförändringar.

- B-körkort. 

Personliga egenskaper

Du som person behöver vara stabil och initiativrik samt ha förmågan att skapa delaktighet. Ett innovativt tänk behövs och du måste trivas med att ha inflytande och möjlighet att utveckla varje dag men framförallt långsiktigt. Vi vill se tydlighet, ett systematiskt arbetssätt och så klart att du har lätt för att samarbeta och kommunicera. 

Det är meriterande om du har:

- dokumenterad flerårig arbetslivserfarenhet som ledare inom lokalvård och service.

- erfarenhet av att arbeta med kvalitetsledningssystem ex. ISO.

- erfarenhet av ledande befattning från offentlig och/eller privat sektor.

- erfarenhet av arbete i en organisation med FM-tjänster.  

- erfarenhet av arbetsledning med budget, kvalité och arbetsmiljöansvar. 

Anställningsvillkor

  • Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

    Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

    För den som erbjuds tjänsten krävs enligt Lagen om registerkontroll utdrag från Rikspolisens belastningsregister.

    Upplysningar

    Helena Wikström, Driftchef, 023-823 41

    Fackliga företrädare

    Kommunal, 010-442 81 69

    Christina Johansson, Vision, 023-821 10

    Karolina Roos, Ledarna, 023-820 22

  • Antal tjänster: 1
  • Sista ansökningsdag:2019-02-24
  • Arbetsgivare:Falu kommun
  • Ort:Falun
  • Titel:Verksamhetsutvecklare
  • Tjänstens omfattning:100
  • Webrecruiter ID: 4008872819
Sök tjänsten
Sidan uppdaterad 2018-11-23