Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Denna nyhet är äldre än 6 månader och kanske inaktuell. Eventuella länkar kan vara trasiga.

Publicerad

Per Staffas iförd svart läderjacka med massor av färger runtomkring sig

Per Staffas känner sig supernöjd med den digitala Åfesten som genomfördes i lördags.

Den digitala Åfesten blev till en stor succé

Den första digitala Åfesten är genomförd – och det blev en riktig succé!

– Jag är supernöjd. Allt fungerade som det skulle med tekniken och intresset för att följa utbudet från våra nio digitala scener var stort, säger Per Staffas, kommunens evenemangssamordnare.

Det finns siffror som visar på hur stort intresset var.

Enligt statistiken besöktes Åfesten, via kommunens hemsida, av nästan 8 000 unika IP-adresser.

25 000 i publiken

– Räknar man med tre tittare på varje IP-adress, så har vi haft en publik på 25 000 personer, och det kan ändå vara lågt räknat. De flesta av våra besökare kom förstås från Sverige, men vi har också sett att vi haft besökare från Norge, Finland, Grekland, USA och Irland. Det visar ändå på ett brett intresse för Åfesten och våra artister, säger Per Staffas.

Statistiken visar även att besökarna inte stannat till vid en specifik artist eller uppträdande, utan att man har rört sig mellan de olika ”scenerna”. 67 procent av besökarna tittade också via mobilen.

Avslutningsvis vill Per Staffas tacka alla dem som backat upp och hjälpt till med att genomföra den första digitala upplagan av Åfesten.

– Jag är oerhört tacksam, säger han avslutningsvis.

Sidan uppdaterad 2021-06-07