Lyssna på sidan Lyssna

Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Kvinna som har telefon-headset på sig

Kontaktcenter

Med vårt kontaktcenter är det enkelt för dig att komma i kontakt med Falu kommun. Du vänder dig alltid till samma ställe och behöver inte hålla reda på olika telefontider eller vem som gör vad.

Genom att hantera kontakter på ett ställe kan vi ge dig bättre service. Vi stärker kommunens värderingar om att vara Till nytta för Faluborna och Enkla att samarbeta med.

Kontakta kommunen

Frågor och svar om att kontakta kommunen

  • Hur går det till när jag kontaktar kontaktcenter via telefon?

    Ditt samtal tas emot av en kontaktcentermedarbetare. För att säkerställa att du får den hjälp du behöver så får du alltid frågan vad ditt ärende gäller. Utifrån den information vi får av dig så görs en bedömning av hantering av ärendet. Det kan vara att du får ett svar på ditt ärende/fråga direkt eller att vi tar ytterligare uppgifter, som berörd enhet på kommunen behöver och sedan skickar vi ärendet i vårt ärendehanteringssystem. Vid behov kontaktar handläggare dig inom 3 eller 5 arbetsdagar beroende på vilken förvaltning ditt ärende berör. Det kan finnas fall där direktkontakt sker.Det kan vara bra att veta att när kommunen kontaktar dig så kan det stå dolt nummer.
  • Hur går det till när jag kontaktar kontaktcenter via mejl?

    Du får direkt en bekräftelse på att ditt mejl har kommit fram. Där framgår ditt ärendenummer. Utifrån den information vi får av dig så görs en bedömning av hantering av ärendet. Det kan vara att du får ett svar på ditt ärende/fråga direkt eller att vi efterfrågar ytterligare uppgifter, som berörd enhet på kommunen behöver och sedan skickar vi ärendet i vårt ärendehanteringssystem. Vid behov kontaktar handläggare dig inom 3 eller 5 arbetsdagar beroende på vilken förvaltning ditt ärende berör.
  • På vilka andra sätt kan jag kontakta kontaktcenter?

    Du kan besöka oss på Myntgatan 45. Det finns även ett webbformulär som du hittar här.
  • Hur behandlar ni mina personuppgifter?

    Läs om hur vi behandlar personuppgifter på sidan Mer om detta och GDPR kan du läsa här.
  • Hur gör jag för att komma i kontakt med min handläggare?

    Om du inte fått någon annan information av din handläggare så ska du ta kontakt med kontaktcenter. Om vi inte kan hjälpa dig så ser vi till att din handläggare eller annan lämplig person kontaktar dig.
Sidan uppdaterad 2020-02-10