Startsida

Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Denna nyhet är äldre än 6 månader och kanske inaktuell.

Publicerad 2016-03-15

Männsikro promenerar längs Faluån

Kontaktcenter ska ge snabbare svar

Uppbyggnaden av Falu kommuns kontaktcenter är nu i full gång. På sikt ska kontaktcenter fungera som ”en väg in”.

– Alla frågor hamnar på samma ställe och som Falubo kommer du inte att behöva hålla reda på telefontider eller vem i organisationen som gör vad, säger Johanna Ax, enhetschef för kontaktcenter.

Successiv uppbyggnad

Införandet av kontaktcenter innebär stora förändringar för organisationen och sättet att arbeta, därför byggs kontaktcenter upp successivt. Först ut att ingå i kontaktcenter är miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen.

– Tanken är att vara igång i sommar och utgångspunkten blir receptionen i
Egnellska huset. Vilken lokal som ska användas längre fram är ännu inte klart,
säger Johanna Ax.

Flera förvaltningar kopplas på efter hand och planen är att kontaktcenter ska omfatta alla kommunens förvaltningar år 2020.

– Jag hoppas att kommuninvånarna kommer att uppleva att vi är mer lättillgängliga och att de får svar snabbare. Jag ser också en samlingspunkt framför mig, en öppen mötesplats för Faluborna, säger Johanna Ax som tar över verksamhets­frågorna för kontaktcenter 1 april.

SR Radio Dalarna gjorde nyligen ett inslag om kontaktcenter. Hör det här:

Nytt kontaktcenter ska göra det lättare för Faluborna att få svarlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

 

Sidan uppdaterad 2016-03-15