Startsida

Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Denna nyhet är äldre än 6 månader och kanske inaktuell.

Publicerad 2016-06-01

Nu är kontakt­center igång

Enklare att ta kontakt, snabbare svar och bättre service. Det är vad Falu kommuns kontaktcenter ska åstadkomma på sikt.

– För att vi ska bli enkla att samarbeta med och vara mer till nytta för Faluborna förändrar vi kontaktvägarna, säger projektledaren Kristina Harsbo.

Tack vare kontaktcenter behöver den som ringer eller mejlar till kommunen inte hålla reda på vem som gör vad eller vilka telefontider en viss verksamhet har.

Svar direkt

Så här till en början svarar kontaktcenter på frågor som handlar om bygga, bo, miljö, trafik och näringsliv – frågor som sorterar under miljö- och
samhällsbyggnadsförvaltningen.

Övriga förvaltningar ansluts efter hand, ett omfattande arbete som beräknas vara klart 2018.

– Kontaktcenter svarar på frågor, ger mer information, lotsar på webben och hjälper till med blanketter och så vidare. Knivigare frågor skickas vidare till olika
handläggare, förklarar Kristina Harsbo.

Samtal och mejl som kommer till kontaktcenter och rör andra verksamhets­områden skickas som vanligt vidare till rätt avdelning och rätt person.

Välkommen på öppningsdagen! Vi bjuder på tårta onsdag 1 juni kl 10-15.

Kontaktcenter ligger i Egnellska huset, Myntgatan 45.
Kom gärna förbi och heja på oss.

Om Falu kommuns kontaktcenter

Telefon: 023-830 00
E-post: kontaktcenter@falun.se
Besöksadress: Egnellska huset, Myntgatan 45 (vid Hälsingtorget)
Öppet: vardagar kl 8–16 (juni– augusti), kl 8–17 (september–maj)
Webbsida: Projektarbetet kring kontaktcenter

Sidan uppdaterad 2017-06-08