Publicerad
Vi ber om överseende då vi byter system
Mellan fredag 29 november och måndag 2 december byter kontaktcenter ärendehanteringssystem. Under en period kan därför våra svarstider och vissa tjänster påverkas.
Det kan bli något längre svarstider när du ringer oss
Kontaktcenter byter ärendesystem eftersom avtalet för vårt gamla system går ut vid årsskiftet.
Det nya ärendesystemet tas i drift måndag den 2 december. Du som kontaktar oss kan därför under en övergångsperiod uppleva lite längre svarstider i telefon.
Det går alltid att kontakta oss via e-post på kontaktcenter@falun.se .
Tillfälligt avbrott i vissa digitala tjänster
Övergången kommer även att påverka vissa digitala tjänster. Mellan klockan 15.00 den 29 november och förmiddagen den 2 december fungerar inte de digitala formulären för synpunkter och klagomål som gäller socialtjänst, kommunal hälso- och sjukvård och enligt skollagen.
På sidan Synpunkter, klagomål och felanmälan hittar du mer ingående information samt blanketter att använda under avbrottet.