Startsida

Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Denna nyhet är äldre än 6 månader och kanske inaktuell. Eventuella länkar kan vara trasiga.

Publicerad 2015-08-14

Sillunch för äldre i Svärdsjö

Efter succén i fjol med nära 150 gäster blir det favorit i repris när Träffpunkt Svärdsjö, vård- och omsorgsboendena Lyssfallet och Källegården tillsammans med Envikens hemtjänst för andra året i rad arrangerar sillunch för de äldre invånarna i kommunen.

Nu på tisdag, den 18 augusti klockan 12.00 på Gammelgården i Svärdsjö samlas ett stort gäng pensionärer för att äta glödstekt sill, umgås och njuta av levande musik och underhållning. Boende på Lyssfallet och Källegården, kunder i hemtjänsten och besökare till Träffpunkt bjuds alla in för att få ta del av festligheterna. Svärdsjös Hembygdsförening och andra lokala producenter sponsrar med mat och dryck och dagen till ära bjuder även Hedmans Taxi på skjuts till Gammelgården.
– Det var jätteroligt förra året och jag tror att det kommer att bli minst lika roligt i år. Vi gör det här för att alla behöver lite extra kvalité på tillvaron emellanåt, säger Helen Hedlund på Träffpunkt Svärdsjö.

Media är varmt välkomna till Svärdsjö tisdagen den 18 augusti 12.00 för att ta del av festligheterna och träffa och prata med lunchgäster och arrangörer!

Kontaktperson: Helen Hedlund, Träffpunkt Svärdsjö, 0246-815 30

Sidan uppdaterad 2015-08-14