Startsida

Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Denna nyhet är äldre än 6 månader och kanske inaktuell. Eventuella länkar kan vara trasiga.

Publicerad 2015-11-23

Svårigheten att förhandla med en blåval

En musik- och teaterföreställning av gruppen Sweet Dreams om krill, jordgubbsglass och modet att förändra. Historien om en blåval, en fjällräv och ett rosentapetserarbi i ett jobbcoachningsprogram.

Onsdag den 25 november 14.30 i Kristinehallen bjuder Naturskyddsföreningen i Falun 200 gymnasieelever från Kristinegymnasiet, Lugnetgymnasiet och Falu fri på denna föreställning. Här skildras mötet mellan tre djur och det mänskliga samhället som det har blivit. Frågor om arters existensberättigande ställs liksom gränserna för anpassning och människans möjligheter att förändra. Allt med nyskriven musik.

Föreställningen:
Med teater, musik och humor som främsta redskap skildrar kabarégruppen Sweet Dreams dagens stora miljöutmaningar. I samarbete med Naturskyddsföreningen har ett flertal tidigare produktioner tagits fram, bland annat Vem beställde kakan? och Asfalt i paradiset som spelats mer än 400 gånger runt om i landet.

Pelle Wistén står för regi. För manus och musik står de medverkande Anna Jonsson, Sara Nilsson, Ivan Monthan och Martina Nilsdotter.

Svårigheten att förhandla med en blåval, mer om föreställningenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kontaktpersoner:
Gittan Matsson, Falu kommun, 073- 369 57 58 gittan.matsson@falun.se