Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

För föreningar - ekonomiskt stöd vid feriearbete

Allmännyttiga föreningar som är registrerade hos Kultur- och fritidsnämnden och som anställer ungdomar mellan 16-19 år för arbete under sommarlovet.

Föreningens ansvarsområden

Registrering av förening

Nybildad förening som önskar bli registrerad och godkänd av Kultur- och fritidsnämnden som allmännyttig förening ska sända in följande:

  • Kopia av föreningens stadgar
  • Kopia av mötesprotokoll då föreningen bildades, alternativt senaste årsmötesprotokoll
  • Organisationsnummer. Se mer info här: Skattemyndighetenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  • Föreningsuppgifter enligt Kultur- och fritidsförvaltningens ansökan: Ansökan till föreningsregistretlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Utbetalning av bidrag

  • Utbetalning utgår med 3000 kr per ungdom
  • Utbetalning sker i efterskott
  • För att få utbetalning måste kopia på utbetalda medel (lön och arbetsgivaravgift) bifogas redovisningsblanketten
  • Redovisningsblanketten ska vara korrekt ifylld

Utdrag från belastningsregistret Arbetsmiljöverkets föreskrifter

Blanketter

Ekonomiskt stöd till föreningar gällande feriearbetande ungdomar, blankett för ansökanlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Ekonomiskt stöd till föreningar gällande feriearbetande ungdomar, redovisningsblankett länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Viktiga datum 2018

20 april - Ansökningsblanketten ska vara oss tillhanda.
25 maj - Du får besked om föreningen beviljats bidrag. 
26 oktober - Redovisningsblanketten ska vara oss tillhanda.

Skicka din ansökan till:

E-post: kontaktcenter@falun.se eller posta till:
Arbetsmarknads-, integrations- och kompetensförvaltningen, AIK
791 83 FALUN 

Sidan uppdaterad 2018-11-12