Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Denna nyhet är äldre än 6 månader och kanske inaktuell. Eventuella länkar kan vara trasiga.

Publicerad

Händer som bläddrar i bunt med sedlar

Passa på att få hjälp i konsumentfrågor på biblioteket

Vår konsumentjuridiska rådgivare fortsätter under hösten att finnas på plats på biblioteken en dag i veckan enligt schema.

Sedan början av september har Falu kommuns konsumentjuridiska rådgivare funnits till hands på biblioteken för Falubor som önskar prata konsumentfrågor. Upplägget fortsätter hela oktober månad enligt ett schema. Därefter enbart på stadsbiblioteket till och med den 5 december med uppehåll vecka 44 och 45.

Du erbjuds allmän konsumentjuridisk rådgivning samt 15 minuters enskild rådgivning vid varje tillfälle , om du så önskar. Ingen föranmälan behövs. 

Rekommenderar kontakt före köpet

- Många gånger kan det vara bra att fråga mig om råd innan man köper en vara eller en tjänst. säger Therese Andrén, Falu kommuns konsumentjuridiska rådgivare.

- Kontakta gärna mig innan du exempelvis ska köpa begagnad bil eller anlita en hantverkare, så kan jag ge många bra tips på vad du kan tänka på så det inte behöver uppstå en konflikt mellan dig och företaget/säljaren.

Även för företag

- Jag finns även till för företag i Falu kommun som har konsumentfrågor, vilket jag inte tror att många företagare känner till, upplyser Therese Andrén.

Rådgivningsdag 15 november

I dagsläget är det oklart om satsningen kommer att fortsätta i samma form. Men klart är i alla fall att det blir en gemensam rådgivningsdag 15 november då både kommunens budget-och skuldrådgivare, energi -och klimatrådgivare samt den konsumentjuridiska rådgivaren finns på stadsbiblioteket klockan13-15.

Mer om konsumentrådgivningen och schema för biblioteken här på falun.se

Sidan uppdaterad 2022-10-12