Publicerad

Falu P startar kundservice i egen regi
Nu drar parkeringsbolaget Falu P, Faluns största parkeringsförvaltare, igång en egen kundservice.
Falu P AB Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. är Faluns största parkeringsförvaltare och ansvarar för cirka 12 000 parkeringsplatser i centrum med omnejd. Bolaget anlitar parkeringsföretaget Aimo Park för övervakning av parkeringsplatserna.
Bolaget ägs till 51procent av den ekonomiska föreningen Parkera i Falun, som består av privata fastighetsägare och centrumföreningen Centrala Stadsrum, och till 49 procent av Falu kommun.
En nyhet är att Falu P från och med i dag, den 1 april, kommer att ha en egen kundservice.
Ett kundserviceuppdrag som Aimo (tidigare Q-park) haft.
Telefonnumret till kundservice är 023-108 80, och växeln är öppen måndag-torsdag klockan 9.00–12.00, 13.00–16.00. Du kan också mejla: info@falup.se.
Vid samtal gällande parkeringsböter
Läs på boten och se vilken typ av överträdelse det gäller. Falu P kan ej besvara dessa samtal.
Överklagan kontrollavgift tomtmark (P-garage och privat mark): Ring Aimo Park, telefon 0771-96 90 02.
https://www.aimopark.se/sv-se/kontrollavgifter/overklaga-kontrollavgift-aimo-park/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Bestrida anmärkning gatumark (kommunal mark): Polisen, telefon 114 14. https://polisen.se/lagar-och-regler/boter/parkeringsanmarkning/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.