Startsida

Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Man som sitter i kontaktcenter med headset och svarar på samtal.

Kontakta kommunen

Du kan kontakta Falu kommun på flera olika sätt. Du kan besöka oss, ringa, skicka mejl eller brev. Vi finns också i sociala medier. Du kan också få hjälp direkt via webbplatsen, använd gärna vår sökfunktion för att snabbare hitta det du letar efter. Du är välkommen att kontakta oss på det sätt som du tycker är lämpligast. Vårt kontaktcenter finns till för dig.

Mer om kontaktcenter

Besök oss

Kontaktcenter

Myntgatan 45, Falun
Öppettider: Vardagar kl 08.00-17.00*

* 1 juni-31 augusti besvarar har vi öppet kl 08.00-16.00

Kontakta oss via mejl

Vet du namnet på den du vill skicka e-post till kan du göra det efter modellen fornamn.efternamn@falun.se.

Du kan även skicka e-post till Falu kommun på: kontaktcenter@falun.se

Allmän e-post till Falu kommun är offentlig handling.

Kontakta oss via telefon

När du ringer till Falu kommun kommer du först till vårt talsvar där du får göra olika val beroende på ditt ärende.

Telefon: 023-830 00
Öppettider: Vardagar kl 08.00-17.00*

* 1 juni-31 augusti besvarar vi samtal kl 08.00-16.00

Sök efter telefonnummer

Obs! Vi har för tillfället problem med sökningen av telefonnummer. Vi arbetar med att åtgärda problemet.

Kontakta oss via sociala medier

Falu kommun finns Twitter, Facebook, Instagram och YouTube, följ oss gärna.

Kolla in listan och kontakta oss på det sätt som passar dig. Vi har bevakning på våra sociala medier vardagar kl 08.00-16.00.

Falu kommun i sociala medier

Kontakta oss via post

Postadress

Falu kommun
791 83 Falun

Faktureringsadress*

Falu kommun
Box 812
791 29 Falun

*På fakturan ska du alltid ange en obligatorisk referenskod. Referenskoden får du av beställaren.

Självservice och blanketter

Använd dig av vår självservice. Här kan du som medborgare, företagare eller förening utföra ärenden när det passar dig själv.

Självservice och blanketter

Lämna synpunkt, klagomål eller felanmäl

Det är viktigt för oss att få reda på vad du tycker om verksamheten. Vi ser positivt på inkomna synpunkter och klagomål och använder dem för att förbättra vår verksamhet.

Synpunkter, klagomål och felanmälan

Sidan uppdaterad 2016-06-16