Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Denna nyhet är äldre än 6 månader och kanske inaktuell. Eventuella länkar kan vara trasiga.

Publicerad

Parkeringsskylt.

Falu P startar kundservice i egen regi

Nu drar parkeringsbolaget Falu P, Faluns största parkeringsförvaltare, igång en egen kundservice.

Falu P AB Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. är Faluns största parkeringsförvaltare och ansvarar för cirka 12 000 parkeringsplatser i centrum med omnejd. Bolaget anlitar parkeringsföretaget Aimo Park för övervakning av parkeringsplatserna.

Bolaget ägs till 51procent av den ekonomiska föreningen Parkera i Falun, som består av privata fastighetsägare och centrumföreningen Centrala Stadsrum, och till 49 procent av Falu kommun.

En nyhet är att Falu P från och med i dag, den 1 april, kommer att ha en egen kundservice.

Ett kundserviceuppdrag som Aimo (tidigare Q-park) haft.

Telefonnumret till kundservice är 023-108 80, och växeln är öppen måndag-torsdag klockan 9.00–12.00, 13.00–16.00. Du kan också mejla: info@falup.se.

Vid samtal gällande parkeringsböter

Läs på boten och se vilken typ av överträdelse det gäller. Falu P kan ej besvara dessa samtal.

Överklagan kontrollavgift tomtmark (P-garage och privat mark): Ring Aimo Park, telefon 0771-96 90 02.

https://www.aimopark.se/sv-se/kontrollavgifter/overklaga-kontrollavgift-aimo-park/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bestrida anmärkning gatumark (kommunal mark): Polisen, telefon 114 14. https://polisen.se/lagar-och-regler/boter/parkeringsanmarkning/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Sidan uppdaterad 2020-04-01