Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Man som sitter i kontaktcenter med headset och svarar på samtal.

Kontakta kommunen

Kontaktcenter finns till för att hjälpa dig i allt som rör kommunal verksamhet i Falun. Vi svarar på dina frågor, tar emot ärenden och vägleder dig vidare. Till kontaktcenter kan du även vända dig med frågor som kräver sekretess.

Vanliga frågor om att kontakta kommunen.

Kontaktcenter

Telefon: 023-830 00
E-post: kontaktcenter@falun.se
Besöksadress: Egnellska huset, Myntgatan 45, Falun

Öppet: vardagar kl. 08.00-17.00
Dag före röd dag kl. 08.00-15.00

Kontakta oss via post

Postadress:
Falu kommun
791 83 Falun

Faktureringsadress*:
Falu kommun
Box 812
791 29 Falun

*På fakturan ska du alltid ange en obligatorisk referenskod. Referenskoden får du av beställaren.

Hantering av personuppgifter

Uppgifter som du lämnar i din kontakt med kommunen registreras och används i syfte att hantera ditt ärende. Läs mer om behandling av personuppgifter.

Handlingar som lämnas till oss blir allmänna handlingar och till stor del arkiveras de i enlighet med arkivlagen. Här finner du information om offentlighetsprincipen och allmänna handlingar.

Kontakta oss via sociala medier

Falu kommun finns på Facebook, Instagram och YouTube - följ oss gärna och kontakta oss på det sätt som passar dig. Vi har bevakning på våra sociala medier vardagar kl 08.00-17.00.

Falu kommun i sociala medier

Självservice och blanketter

Använd dig av vår självservice. Här kan du som medborgare, företagare eller förening utföra ärenden när det passar dig själv.

Självservice och blanketter

Lämna synpunkt, klagomål eller felanmäl

Det är viktigt för oss att få reda på vad du tycker om verksamheten. Vi ser positivt på inkomna synpunkter och klagomål och använder dem för att förbättra vår verksamhet.

Synpunkter, klagomål och felanmälan

Sidan uppdaterad 2018-12-13